måndag 12 november 2012

Recycled jeanskjol till Signe

 
 
Mina barn har många upcyclade jeans som jag sytt av gamla vuxenjeans. Häromdagen beslutade jag därför att det var dags att göra något nytt av de gamla jeansen. Det fick bli en jeanskjol till dottern. Jag har helt sonika klippt upp en sidosöm i de gamla jeansen och behållit en befintlig söm fram för dekoration.

Spetsen är arvegods från en släkting och mudden är inhandlad på second hand för 5 kr.

Och jeansen....det var ett par Fornarina. Men de var fläckiga så bli inte upprörda. ;)


Decided the other day that I have to make something else out of the "grown-up" jeans than just turning them into baby/kids jeans. My kids are starting to have allmost too many jeans... how that can be possible?! So I made a skirt for my daughter.

All other material used is second hand.

And the jeans....it was Fornarina. but they had lot's of stains on them so don't get upset. ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad du är duktig! Synd att det är så långt mellan Skåne och Ångermanland, annars hade jag gärna kommit upp till dig och målat om dina möbler! Och du hade kunnat lära mig att sy barnkläder... :) Jag har massvis av gamla jeans som väntar på att få bli något annat. Om allt går som jag vill har jag snart en julstrumpa gjord av mina gamla jeans!

    SvaraRadera
  2. Vad du är snäll! =) Hade varit perfekt med lite byte av tjänster om vi hade bott närmare varandra. Vad kul med en julstrumpa av jeans, väntar med spänning på att se resultatet.

    SvaraRadera