onsdag 28 november 2012

Babyjeansen i Camino!




I senaste numret av Camino har jag med en tutorial på hur jag syr baby/barnjeans av gamla vuxenjeans.

Jättekul att få vara med, så tack Camino! Kommer att lägga upp tuten här på sidan också framöver. Annars tillverkar jag just nu mest julklappar av allehanda slag. Dessa kommer jag också att visa snart. =) Så håll utkik!

In this number of Camino magazine I've got a tutorial about turning "grown up" jeans into babyjeans. The tutorial will also be here in the blog in a near future. It's in Swedish but I am translating it in to english as well.

Right now I'm making christmas gifts of different sorts and they will be up on display on the blog as well...as soon as possible.

3 kommentarer:

  1. Den "tuten" skulle jag verkligen behöva läsa! :) Inspirerad av dig började jag igår med att försöka sy om ett par av mina gamla jeans. Men det liknar mer tights än jeans... Ska prova dem på lillan imorgon och se om det är lönt att jag fortsätter fila på dem... :)

    SvaraRadera
  2. Och vad kul att du är med i tidningen, glömde jag ju säga! Jättekul! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du testat! Viktigt att tänka på är att byxorna behöver vara väldigt vida över rumpan och låren. Så ta gärna till lite extra just där. Om jag någon gång gjort byxor för smala klipper jag till en remsa som jag helt enkelt syr fast i sidan för att få dem bredare. Kan bli jättefint om man exempelvis använder ett tyg i avvikande färg eller mönster.
    Tuten lägger jag upp i bloggen nu.
    =)

    SvaraRadera