torsdag 27 december 2012

God fortsättning på julen!


Beklagar bristen på inlägg här på senaste tiden. Julen har firats rejält här hemma och däremellan har magsjuka, plugg och jobb stulit den mesta tiden av mig.

Jag har inte nämnt så mycket om min bakgrund och vad jag jobbar med. Just nu studerar jag på distans heltid hem- och konsumentkunskap. Sedan tidigare är jag utbildad lärare i grundskolans tidigare år. Förhoppningen är att i slutet av maj ha läst färdigt och då vara behörig lärare i hem- och konsumentkunskap. Under våren kommer jag att studera och parallellt jobba halvtid som just lärare i hem- och konsumentkunskap. Så att jag har fullt upp...det är bara förnamnet. =)

Jag älskar att sy och skapa och kommer alltid att ha det kring mig. Återbruket fyller en funktion i min vardag och så länge som det finns behov kommer jag fortsätta att skapa. På bilden ovan ser ni en julklapp som mina barn fick. Ett lektält/koja att hänga upp inomhus nu på vintern och i ett träd ute på gården på sommaren. Den runda stommen är ett el-rör som jag skarvat ihop till en ring. De två tygerna är retro lakan. Det bruna tror jag är Finlayson.

Barnen blev jätteglada och sonen efterfrågade på en gång en dörr. Så nu ligger en dörr här och väntar på att sys fast i tältet.

I övrigt så har det, bortsett från magsjukan, varit en fantastisk, lugn, jul med väldigt lite skapande. Jag känner riktigt hur det kliar i fingrarna nu.

Merry Christmas to you all! I've had a great christmas although we've had some illness in the family. My kids got the playtent above as a christmaspresent. It's made out of retro-fabrics. Great to put up indoors now and perfect to have outside, hanging in a tree, in the summer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar