torsdag 11 oktober 2012

Peace is all we need!

Här kommer lite inspiration till alla Cover a spot användare. Jag har sytt ett par jeans till Signe av ett par av mina gamla jeans (som hade spruckit rejält i grenen). Muddarna kommer från ett par andra av hennes byxor som var helt utslitna (fulla med hål) på knän och rumpa.

På benet har jag sytt fast en Cover a spot i form av ett peacemärke. Märket är i sin tur först fastsytt på en rund bit med jeanstyg. Jag har sedan endast sytt med raksöm runt märkets kanter för att de med tiden ska få en sliten, "rough" effekt.

Bilderna på byxorna togs för någon vecka sedan och redan nu efter ett par tvättar kan jag meddela att det runt märket har bildats lite fransiga jeanskanter.

Kanonsnyggt!



2 kommentarer:

  1. WOW! Vilken trevlig blogg du har! Vilken bra idé med cover a spot! Ja, hela ditt återbrukstänk gillar jag. Jag är så inspirerad! Det här blir en blogg att följa. Och tack snälla för alla fina ord inne hos mig, de värmer verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Cover a spot känns som en bra idé.=) Barn ska ju kunna leka och busa utan att behöva tänka på risken för fläckar. Och när fläckarna dyker upp (för det gör dom ju förr eller senare), så har vi vuxna ett sätt att förlänga klädernas livscykel. Förhoppningen är ju att det ska resultera i att vi handlar lite mindre nya kläder och istället använder de vi har...
      Roligt att kunna inspirera också! =)

      / Emelie

      Radera